fbpx

גלישת גלים – הרטלין של הטבע!

גלישת גלים ככלי להתמודדות למאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז

המונים מגיעים לרופא המטפל בהפרעות קשב וריכוז, בבקשה למציאת פתרון טבעי, במקום כדורים הידועים בתופעות לוואי כמו רטלין.

במהלך המחקר שלנו, נפגשנו עם מטפלת מהתחום הגב׳ אדית אלמוג המתמחה בשיטת ה״ביו פידבק״ / BIO-FEEDBACK :

על שיטת זו בקצרה: נעשה שימוש במיכשור אלקטרוני ממוחשב לקבלת משוב על תהליכים המתרחשים בגוף, ולכן המידע שנתקבל הוא מהימן אמיתי ומדויק. ״הרבה מהמטופלים שלי הם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז, לקראת סוף סדרת הטיפולים שאני מבצעת, אני ממליצה לילדים ונוער הללו המתמודדים עם אתגרים כגון: התמודדות עצמית, המשפחה סביבה ובמסגרת הלימודים.

העצה שלי לפציינטים אלו על מנת שנוכל לשמר את סדרת הטיפולים שביצענו בקליניקה – ליפנות ללימוד גלישה״ 

מהסיבות הבאות:

1. ביטחון:

בתהליך הלמידה, החניך חווה הצלחות כאלו ואחרות, בנוסף נחשף לתחומי עניין נוספים שלא הכיר, מיוחדים, התופסים את תצומת ליבו, במהלך התרגול מקבל החניך פידבקים התורמים לו לבטחון האישי, כאשר המוטו הוא ״אם זה אפשרי לנצח ולצליח בים אפשר גם מחוצה לו״, בעזרת הדרכה והכלים הנכונים.

2. דימוי עצמי:

ברמה המעשית הגלישה מאלצת אותנו להתמודד עם בעיות חוזרות ונשנות ובכלל להתמודד עם כשלונות והצלחות כאחד ולפתור אותם באותו הרגע. חווית ההצלחה מפורשת כנגד המשפט המהדהד בראש ״בחיים לא אצליח – נועדתי להכשל״.

3.ספורט: 

הספורט משפר את מערכות הקשב בגוף, היכולת ללמוד בשלבים, הזכרון לטווח הקצר, קביעת סדר העדיפויות, היכולת לדכא ולשלוט בדחפים ואת החזקת תשומת הלב.

4.נשימות:

במהלך הגלישה החניך מבצע צלילות ספונטניות, מכירים את המשפט ״נשום עמוק וספור עד עשר״? אז זה מבוסס על כך, במים מבצע החניך עשרות צלילות מתחת לגלים, עוצר את הנשימה סוגר את העניים ומתרכז בשמירת האוויר (בדר״כ לכ-5 שניות). בכך החניך מתרגל נשימות המפורשות לתפקוד היום-יומי של לאחר פעילות הגלישה.

5. חברה:

במהלך התרגול נפגש החניך עם חברים חדשים החולקים בניהם את אותה המטרה, למצוא שקט בין הגלים, להצליח, להתגבר על מכשולים ובכך מבלי להרגיש מתקרבים הלבבות וחולקים את מסורת ה״אלוהה״ של הגולשים והופכים למעין משפחה שחולקת גלישה ברוב הפעמים לשנים ארוכות.

6. שמחת חיים ועוד:

הדבר הכי חשוב, המהות- החניכים המגיעים עם מטענים מהבית, הגדרות שהוגדרו כלפיהם, תיוגים וססמאות כשמתחברים לגלישה – הגולשים מקבלים מהות חדשה לחייהם, יש להם את הפינה הנקיה, בה אף אחד לא שופט או מגדיר אותם, הם חולקים את ההצלחות שלהם, עם עצמם, עם המדריכים שלהם וחבריהם לגלישה. התאבון חוזר, הגוף מתחזק, השיער נשרף והופך להיות בלונדיני כמו beach boys אמיתי.

חשוב לציין שבמהלך הגלישה אנו מקיימים תקשורת עם אנשים המגיעים לגלוש בדיוק כמונו – דרך ארץ, כבוד, אהבה ופרגון הם רק חלק מהאלמנטים המשולבים בגלישה.

כמו ביבשה גם בגלישה קיימים חוקים המקובלים על כולם, בארץ ובעולם. כמו לא ״לגנוב גל״ לאחר, ולתת זכות קדימה, עזור למי שצריך עזרה – חוקים אלו מתחילים להתקיים אצל הגולש גם ביבשה.

במהלך הגלישה אנו מחפשים את הגל הטוב ביותר, על מנת לתפוס את הגל הטוב ביותר צריך להשתמש בכל החושים, להרגיש את הזרמים, להבין את כיוון הרוח, כיוון הגלים ואף את תווי המים עד כדי זיהוי השינויים על פני המים, תוך כל הפעולה הזו הגולשים שומרים על גוף מצד אחד רפוי ומצד שני טעון להוצאת אנרגיה ולהפיק את המיטב על פני הגל, תוך כדי שימוש ביכולות ספוריביות כמו כח מתפרץ, גמישות, קלילות, יצירתיות וייחוד.

כל הריכוז שלך ואתה נמצאים ברגע עצמו, הרגע שקיים, דפוס זה לאחר תרגול גלישה פתאום מגיע ומגיח לנו בחיי היום יום, שימוש מקסימלי בגוף ובנפש וגם בראש.

לסיכום, גלישת גלים היא הרטלין של הטבע, ללא תופעות לוואי, צאו לדרך, לכו ללמוד לגלוש, אתם והילדים שלכם!

כמובן שהכתבה נכתבה ורלוונטית לכל הגילאים ולכל המינים!

חושבים על מישהו שכתבה זו רלוונטית לו? שתפו!

SHARE!!!!SHARE!!!!SHARE!!!!SHARE!!!!SHARE!!!!SHARE!!!!SHARE!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן